۱۷ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۴۳
کد خبر: 30752817
T T
۰ نفر

تهران – معاون مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي گفت: ايجاد پليس مستقل مالي يا اقتصادي باعث تمركز در مبارزه با جرايم حوزه هاي اقتصادي خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سرهنگ 'محمدرضا مقیمی' روز شنبه در حاشیه همایش روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی سراسر كشور در جمع خبرنگاران افزود: در چند سال گذشته، اقدامات ریشه ای و زیادی در پلیس آگاهی برای مبارزه با جرایم اقتصادی انجام شده اما تشكیل پلیس مستقل و تخصصی برای اینكار ضروری است.

وی با بیان اینكه برخورد با جرایم اقتصادی نیاز به نیروی متخصص و آموزش دیده دارد، گفت: بحث آموزش نیروها نخستین اولویت كاری ناجا در این زمینه است و تاكنون علاوه بر دوره های آموزشی داخل كشور، گروهی نیز برای آشنایی با جرایم اقتصادی سایر كشورها به خارج از كشور اعزام شده اند.

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی، جرایم اقتصادی را مختص شهر تهران نداست و اضافه كرد: این جرایم بسیار گسترده تر است و در تمامی شهرها و مناطق كشور، امكان بروز جرم اقتصادی وجود دارد.

وی در پاسخ به سووال خبرنگاری در مورد پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و همكاری پلیس در این زمینه گفت: كار بر روی پرونده های این اختلاس بزرگ از دو سال قبل در ناجا آغاز و سال گذشته نیز مكاتباتی با بانك صادرات در این خصوص از طرف ناجا انجام شد.

سرهنگ مقیمی تاكید كرد اگر از زمان صدور فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب در سال 1380 با جرایم اقتصادی به صورت جدی مبارزه می شد، اكنون شاهد اینگونه پرونده ها نبودیم.

وی در پایان با یادآوری ضرورت تشكیل پلیس مالی یا اقتصادی افزود: در صورت تشكیل این نیرو، می توان بسیاری از موضوعات را به صورت متمركز حل و فصل كرد و پاسخ افكار عمومی را داد.

اجتمام**‌1379**1572
۰ نفر